تعيين محمد عصفور مديراً تنفيذياً لخرابيش

December 7th, 2012

عين  مجلس إدارة شركة  ”أفكار عربية”  السيد محمد عصفور في منصب المدير التنفيذي لشركة خرابيش ابتداءً من أيلول 2012، عصفور هو أحد مؤسسي شركة “أفكار عربية” و “خرابيش”

 سيكون دور عصفور الرئيسي هو وضع رؤية واستراتيجية قوية من شأنها أن توفر لتطوير وتوسيع خرابيش كشبكة إعلامية وتعزيز مكانتها في العالم العربي على مدى السنوات المقبلة.

الجدير بالذكر أن عصفور كان يشغل سابقاً منصب رئيس قسم الأعمال في شركة خرابيش،واستطاع هو وفريقه في تلك الفترة أن يصلوا بالشركة إلى أسواق جديدة والوصول إلى جمهور  جديد ساعدعلى تحويل خرابيش من شركة ناشئة إلى شبكة إعلامية تحمل التصنيف الرابع على مستوى العالم العربي.

خرابيش التي تأسست في عام 2008 كشركة لخدمات الرسوم المتحركة تشكل اليوم رابع أكثر القنوات شعبية على اليوتيوب وهي واحدة من أكبر الشبكات الإعلامية على الإنترنت  في العالم العربي،بأكثر من 20 مليون مشاهدة كل شهر. هذا التغيير في الإدارة يهدف إلى تطوير خرابيش وضمان موقعها من بين الأفضل في العالم العربي  في نهاية عام 2013.

Kharabeesh on Google Currents

December 9th, 2011

Kharabeesh has been aiming to work with the giants of the industry and to ensure its strong presence amongst Arabic online entertainment consumers wherever they are.

Therefore, Kharabeesh worked with Google as one of its 150+ publishing partners to offer full-length streamed videos through the Google Currents app.

Google is striving to give its internet audience beautiful and simple ways to experience all the content the web has to offer, such as sharing photos on Google+, watching YouTube videos and discovering books, movies and music from Android Market. Last week, Google introduced Google Currents, a new application for Android devices, iPads and iPhones that lets you explore online magazines and other content with the swipe of a finger.

 

Google Currents offers more than 180 editions including CNET, AllThingsD, Forbes, Saveur, PBS, Huffington Post, Fast Company and more. Content is optimized for smartphones and tablets, allowing you to intuitively navigate between words, pictures and video on large and small screens alike, even if you’re offline.

 

Learn more about Google Currents:

Get the Kharabeesh edition by going to Android Market or the Apple App Store and download the free Google Currents application. Then you will find Kharabeesh in the Entertainment section.

 

Android Market:

https://market.android.com/details?id=com.google.android.apps.currents&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5nb29nbGUuYW5kcm9pZC5hcHBzLmN1cnJlbnRzIl0.

 

Apple App Store:

http://itunes.apple.com/us/app/google-currents/id459182288?mt=8&ign-mpt=uo%3D2